Eveniment: Esența datelor în practicile educaționale de succes

septembrie 23

Ieri, 22 septembrie, am avut onoarea de a contribui alături de Florin Iordackioiu de la Orange România la dezvoltarea și actualizarea sistemului de educație cu o intervenție privind deciziile bazate pe date în cadrul Edu Leaders Talks II, organizat de Asociația Pentru Valori În Educație - AVE România.
 

Tema educației și a modului de organizare a școlilor este una foarte dezbătută în ultimul timp și una care de obicei polarizează puternic publicul. Majortitatea energiilor, ideilor, dezbaterilor, conflictelor (pe alocuri) evoluează în jurul opiniilor personale, a părerilor formate pe baza experienței trăite sau auzite.

În această sesiune am discutat despre cum putem evita capcana generalizărilor pripite, despre cum putem transforma opiniile și credințele în ipoteze comune de lucru care să ne ancoreze deciziile în realitatea obiectivă (cu fapte și date).

Câteva dintre ideile de dus mai departe în activitatea profesorilor și a directorilor de școli:

  • Într-un mediu caracterizat mai degrabă de neîncredere, concentrarea discuțiilor și a argumentelor pe date, surse și indicatori poate reduce riscul de conflicte, de pierderi în opinii și poate crește productivitatea.
  • Monitorizarea și documentarea indicatorilor cheie ai activităților ne permite să învățăm din propriile reușite și eșecuri, să tragem concluzii și să revizuim practicile de lucru fără a le transforma în tradiții. 
  • Este important să prioritizăm datele pe care le gestionăm și analizăm ca să compensăm pentru lipsa de metrică și de sisteme de colectare a ei. Două tipuri de indicatori de avut în vedere: de proces (intermediari) și de rezultat (finali). 
  • Ne este de folos să alegem indicatorii pornind de la "clienții" și "factorii interesați"ai școlii.

Descarcă prezentarea PPT a sesiunii online.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Abonează-te la newsletter

>