HOME  >  LIBRĂRIE PROGRAME  >  FUTURE SKILLS

Learning Content Curator

Un program online de instruire și suport care adresează unul dintre cele mai solicitate roluri ale momentului - curator de conținut dedicat învățării. În demersul lor de transformare digitală a funcțiunii de L&D, companiile au nevoie să pună la dispoziția angajaților conținut și experiențe de calitate. Diversitatea surselor și volumul materialelor avute astăzi la dispoziție sunt copleșitoare. 

De aceea,  provocarea căutării, analizării, selectării și indexării lor pentru a  fi ușor de folosit de către colegi face ca instruirea în acest domeniu să fie un demers de impact și cu o întoarcere imediată a investiției. 

#digitallearning

10 module, 1 proiect generic, instrumente și quizz-uri, proiecte reale

Public țintă și obiective

Traineri, designeri educaționali, consultanți în instruire, curatori.

Programul oferă 2 categorii de livrabile, adaptabile la nivel de detaliu contextului curent al companiei client și nevoilor sale de conținut digital:

  • competențe: capacitatea de a căuta, analiza, selecta și indexa conținut dedicat învățării relevant obiectivelor organizației
  • kit de istrumente: un set continuu actualizat de resurse, aplicații recomandate, quizz-uri, care să faciliteze activitatea curatorilor de conținut

Toți angajații companiei, indiferent de rolul și atribuțiunile lor zilnice. În funcție de modulele parcurse din acest program, de timpul alocat lor și de asistența avută la dispoziție, participanții vor deprinde următoarele:

  • înțelegerea psihologiei și a specificului învățării digitale 
  • deprinderea premiselor unui mindset digital în training 
  • capacitatea de a dezvolta arhitectura și desfășurătorul programelor online 
  • vor ști cum să își aleagă tehnologia și cum să o folosească
  • vor deprinde vorbirea în fața camerei și tehnici de bază în instruirea asincron

Calendar desfășurare

Iată cum arată arhitectura tipică a derulării acestui program, personalizabilă fiecărui client și fiecărei grupe în parte:

KICK OFF

MEETING

Sesiune de acomodare și planificare. Ne vom regla împreună așteptările și vom detalia proiectele la care veți lucra fiecare.

1,5 ore

SESIUNI

INSTRUIRE

Deprinderea lucrului cu procesele și strategiile de curatoriat al conținutului. Zoom cu screen share și breakout rooms.

4 ore (2 x 2h)

SUPORT

INDIVIDUAL

Asistență în realizarea unui plan de curatoriat și răspunsuri la provocările specifice întâmpinate în implementare.

1 săptămână

PREZENTARE

PROIECTE

Sesiune concluzivă cu toată echipa - prezentare proiecte, feedback, analiză parcurs de dezvoltare, pașii următori ai echipei.

1,5 ore

Conținut program

Iată ce arii de competență generale vom acoperi împreună prin studiu și exercițiu. Desigur, în funcție de proiectele digitale pe care vreți să le dezvoltați în companie, vom insista pe anumite zone dintre cele menționate mai jos.

MINDSET

  • Ce este curatoriatul de conținut dedicat învățării și cu ce diferă de activitatea de Instructional Design?
  • Care sunt beneficiile și oportunitățile pe care le oferă companiilor acest tip de curatoriat?
  • Înțelegerea rolului de curator și a locului lui în echipa de L&D - responsabilități, obiective, decizii, relaționări, etc.
  • Mindsetul de curatoriat - pe ce se concentrează și ce capcane trebuie să evite?

SKILLSET

  • Deprinderea procesului de lucru - I.F.C.D.I. (Identifică, Filtrează, Contextualizează, Distribuie, Îmbunătățește).
  • Strategii și practici de creștere a impactului curatoriatului de conținut dedicat învățării. 
  • Formarea unei culturi a învățării continue - învățarea ca "business as usual".
  • Proiectarea unei strategii de curatoriat - aplicarea pe contextul specific al organizației.
  • Digital Learning Paths Design - punerea conținutului în slujba diferitelor roluri din organizație. 

TOOLSET

  • Recomandări privind diferite aplicații de folosit și contextele pe care le pot deservi.
  • Practică de curatoriat folosind un mix de aplicații pentru a deservi anumite obiective 

CURRICULA - click pentru descărcare

Conținutul programului este actualizat continuu în funcție de nevoile companiilor client și ale pieței. Puteți parcurge aici cea mai recentă versiune a sa. 

MINDSET

1. Quick!! The robots are coming!!

SKILLSET & TOOLSET

2. Metaskill - învățarea după tutoriale

3. Identificarea sarcinilor de automatizat

4. Găsește-ți de ce-ul propriu în digitalizare

CASE STUDIES

Studii de caz și situații diverse specifice industriilor

Bune practici și interviuri cu experți și practicieni

Transferul cunoștințelor în practică

Veți avea ocazia să exersați procesele și practicile de lucru selectând și indexând conținut de învățare în cadrul unui studiu de caz. Veți primi un set de obiective și o descriere a contextului pentru care veți acționa ca un Learning Curator aplicând tehnicile propuse de program. 

În perioada de practică veți transfera cele învățate în propria voastră activitate configurând o hartă și un plan de implementare. 

Implementarea asistată a planului

Etapa de practică se desfășoară pe parcursul unei săptămâni. Participanții au la dispoziție suport și feedback individual din partea trainerului.

Derularea și gestionarea proiectelor se face în platforma Learn@E-Campus prin:

  • Forumuri și grupuri de discuție
  • Module de gestionare a proiectelor
  • Canale private de discuție
  • Spații de feedback și idei
  • Funcționalități de videocall integrate

Resursa de timp de alocat

Acest program nu este unul de instruire clasică în care învățarea se termină la finalizarea unor exerciții sau studii de caz din cadrul sesiunilor ci livrează competențe reale de lucru și programe proprii gata de folosit în organizație. Cu alte cuvinte, și formare și rezultate operaționale. Prin urmare, va trebui să îi alocați timp, energie și focus mental:

 minim 12 de ore în interval de 2 săptămâni.

Trainerul programului

 Petre Bica  - The Learning Distillery, Luxemburg

Arii relevante de expertiză:

  • Neuroscience of Learning
  • Instructional System & Processes Design
  • Instructional Design for Digital
  • Lean Six Sigma applied to L&D
  • Digital Learning Solutions Development
  • LXS*, Captivate, Articulate, Camtasia, ScreenFlow, Final Cut Pro X, etc. 

* LXS - Learning Experience Systems

>