DESIGN COLABORATIV DE CURS 

Fundamentele încrederii

Etapă documentare: iunie - iulie 2021

Librăria digitală E-Campus este dezvoltată pornind de la un demers colaborativ de documentare a temelor. Discutăm cu specialiști, cu cursanți, cu echipe interne de Learning & Development pe situații și provocări concrete din practică.

Vrei să participi? Regăsești mai jos CE-uri, DE CE-uri, spații de discuție și colaborare, resurse agregate permanent pe măsură ce procesul de documentare avansează.

Alătură-te conversației

 1. Documentare 

2. Design

3. Producție

4. Pilotare

Poți participa și schimba idei în multe feluri, în funcție de ce îți este ție la îndemână: în sesiunile online live anunțate aici, în spațiul de comentarii de mai jos din pagină, în paginile noastre de Social Media. Iată câteva direcții și preocupări:

  • Ce înseamnă pentru tine încrederea și ce consecințe are ea în viața ta de zi cu zi? 
  • Ce tipuri de încredere ai observat în practică și ce scenarii îți vin în minte?
  • Ce te face să acorzi încredere? Ce criterii ai observat că funcționează la tine?
  • Cum administrați încrederea în cadrul echipelor din organizația voastră? 

Petre Bica

Digital Learning Consultant

E-Campus Luxembourg

Încrederea, o premisă esențială

Succesul modern este cel mai adesea un sport de echipă, iar interdependențele complexe dintre noi au nevoie de un climat al încrederii în cadrul organizațiilor.

Daniel Păun

Country Manager

E-Campus Romania

Provocări din practica de zi cu zi

Un program care nu ține cont de contribuțiile cursanților și care nu evoluează împreună cu aceștia, este un program depășit încă din faza de design și planificare.

CE CâȘTIGI?

Extindere orizonturi, cunoștințe noi și inspirație

Fiecare subiect de interes pentru organizație și fiecare arie de competențe de dezvoltat au variate fațete. În funcție de unghiul din care te uiți la ele, plajele de soluții sunt mai extinse sau mai sărăcăcioase. Vino să le îmbogățim împreună, să facem schimb de perspective, idei, resurse și instrumente utile. 

Ce zice știința?

Cum funcționează încrederea și de ce mecanisme individuale uzează în creierul nostru? Dinamica încrederii la nivelul echipei și al companiei.

Rezultatele și concluziile meta-cercetărilor noastre în diferitele discipline relevante: psihologie individuală și organizațională, neuroștiință, etc.

Resurse și bibliografie

Care sunt cele mai relevante și de ajutor lecturi pe temă? Ce metodologii și bune practici există worldwide și putem accesa rapid?

Recomandări și link-uri care să vă faciliteze propriul studiu pe tema încrederii. Sharing is caring: unele venite de la noi, altele de la colegii de discuții.

Sneak Peek E-Campus

Pot să arunc o privire la rezultatul procesului vostru de Instructional Design? Pot să văd microprogramele dezvoltate? Dar să le folosesc?

Desigur. Ne dorim parteneriate de discuție și/sau lucru cu cât mai multe echipe interne de L&D. Vă vom oferi diferite nivele de acces la microprogramele create.

Următoarea discuție live

Poți accesa direct de aici sesiunea live la data și ora menționată mai jos. Trece-ți coordonatele în agendă sau lasă-ne emailul tău și îți reamintim noi.

[zoom_api_link meeting_id=”82043159797″ link_only=”no”]

[zoom_join_via_browser meeting_id=”82043159797″ login_required=”no” help=”no” height=”800px” disable_countdown=”no” passcode=”12345″ webinar=”no”]

Passcode sesiune: 347821.

Dacă întâmpini probleme în a accesa sesiunea, scrie-ne la daniel@ecampus.ro.

Spațiu comentarii și discuții

Spațiu resurse documentate

Cum construiești - și repari - încrederea la locul de muncă

Sursa: Harvard Business Review & HBR YouTube account
Scurtă descriere: o discuție între Christine Liu, editor pe teme de inovație, și Tyree Mitchell, profesor asistent la Universitatea de Stat din Louisiana (US), despre fundamentele încrederii și cum pot fi ele încastrate în cultura echipelor și a organizației, despre ce putem face atunci când această construcție este afectată. 

IDEI CHEIE:


  • Formula încrederii: abilitate + bune intenții + integritate
  • Pași în dobândirea încrederii: nu promite mai mult decât poți să faci efectiv; asumă-ți vulnerabilitățile și propriile greșeli; ajută-i pe ceilalți chiar și când nu ai nimic de câștigat din asta. 

RESURSE:



Secretul unei organizații adaptabile este încrederea

Sursa: Harvard Business Review (link articol).
Scurtă descriere: o abordare dinspre "less is more" a adaptabilității organizaționale. Reacțiile productive și eficiente la diferitele crize au nevoie de un nivel ridicat de libertate și autonomie în acțiune. Iar la baza acestui nivel stă încrederea pe care managerii o au și o manifestă în echipele lor. Joerg Esser reiterează aici o idee mai veche dar la fel de actuală - managementul ar trebui să își limiteze demersul la a defini scopurile și rezultatele de atins și să delege organizației (echipelor) formularea și testarea CUM-ului. 

Joerg Esser, Phd, este un amestec interesant de om de știință, consultant de business și expert în strategie. 

IDEI CHEIE:


  • "Less is actually more" - adaptarea la mediul de business a unui concept din știință, cel de "emergență". Se referă la relația dintre realitățile complexe și multitudinea de lucruri simple care le compun, la conducerea prin principii macro și dezvoltarea detaliilor și a adaptabilității la nivel micro.
  • preluarea în business ca sursă de inspirație a principiilor design-ului
  • rolul liderilor de business în dezvoltarea adaptabilității - reducerea numărului de decizii pe care le iau zi de zi și împuternicirea echipei. 

Decizia de a avea încredere - modelul lui Robert Hurley

Sursa: Harvard Business Review (link articol).
Scurtă descriere: Robert F.Hurley a dezvoltat pe baza cercetărilor de psihologie socială și a experienței sale de consultant în construirea încrederii, un model de predicție a deciziilor de a acorda sau nu încredere în diferite situații. Ajută managerii să analizeze 10 factori decizionali. Sute de lideri l-au utilizat pentru a diagnoza și a adresa cauzele rădăcină ale încrederii scăzute din cadrul echipelor lor. 

IDEI CHEIE:


  • 3 factori care țin de cel care acordă încrederea: toleranța la risc, nivel de adaptare, putere relativă.
  • 7 factori situaționali care influențează decizia de a acorda încredere: securitatea, numărul de similitudini, alinierea intereselor, bunele intenții, capabilitatea, predictibilitate și integritate, nivel de comunicare.

RESURSE:


WFH diminuează încrederea noastră unii în alții

Sursa: Harvard Business Review (link articol).
Scurtă descriere: trecerea bruscă în 2020 la munca de acasă prilejuită de pandemie a pus la încercare practicile de conducere ale multor companii. Studiile recente arată o scădere a nivelului de încredere în cadrul echipelor și o posibilă corelație a acestei scăderi cu munca la distanță. Articolul analizează cauze, factori și posibile soluții.

IDEI CHEIE:


  • criza de încredere și exacerbarea nevoii de control a liderilor  
  • posibile cauze ale acestei crize: privarea de informație, dificultăți în comunicare și relaționare, tendința creierului de a confunda lipsa contactului fizic (față în față) cu neîncrederea.
  • înțelegerea științei încrederii pentru a dezvolta soluții viabile: recunoașterea și încurajarea încrederii reciproce; construirea unei "scări" a încrederii; comunicarea aspectelor care nu se schimbă; considerarea faptului că fiecare persoană are propriile ei criterii de a acorda încredere.

RESURSE:


"Remote Managers Are Having Trust Issues" - rezultatele studiilor din pandemie și interpretarea lor

"Why Monitoring Your Employees' Behavior Can Backfire" - analiza soluțiilor utilizate în piață și a efectelor acestor practici de control

Anatomia încrederii - modelul BRAVING (Brene Brown)

Sursa: brenebrown.com, YouTube.
Scurtă descriere: Rene Brown descompune încrederea în elemente ușor de reținut sub acronimul BRAVING pentru a ne ajuta să înțelegem mai bine ce este, cum putem să o construim și cum putem să devenim mai demni de ea.

IDEI CHEIE:


  • modelul BRAVING: Boundaries (limite clare), Reliability (fiabilitate), Accountability (asumarea greșelilor și permiterea lor celorlalți), Vault (confidențialitate), Integrity (alegerea opțiunii corecte în detrimentul amuzamentului sau confortului), Non-judgement (compasiune), Generosity (intuirea celor mai bune intenții în ceilalți). 

RESURSE:


Pentru a viziona filmul întreg accesați acest LINK.

Despre E-Campus

Viziunea din spatele acestei inițiative este aceea de a oferi tuturor companiilor din România acces la o instruire digitală de calitate, construită pe nevoile lor și personalizabilă de către acestea în intern, prin competențe proprii.

Serviciile noastre adresează 3 planuri:

  • Dezvoltarea competențelor interne de Digital Learning Design
  • Librărie continuu actualizată de microprograme și resurse 
  • Servicii de externalizare a producției de programe digitale

Hai să purtăm o discuție: daniel@ecampus.ro, 0769090000.

Despre E-Campus

Viziunea din spatele acestei inițiative este aceea de a oferi tuturor companiilor din România acces la o instruire digitală de calitate, construită pe nevoile lor și personalizabilă de către acestea în intern, prin competențe proprii.

Serviciile noastre adresează 3 planuri:

  • Dezvoltarea competențelor interne de Digital Learning Design
  • Librărie continuu actualizată de microprograme și resurse 
  • Servicii de externalizare a producției de programe digitale

Hai să purtăm o discuție: daniel@ecampus.ro, 0769090000.

Fii printre primii care află de lansarea microprogramelor.

Wishlist "Fundamentele încrederii":

Datele tale vor fi folosite strict la a te anunța de lansare și a-ți oferi acces la cursuri. 

E-Campus Learning Ecosystem SRL

>